marketing

2014.06.15.  ÖKO-Woodoo

A marketingre nem létezik egységes definíció. Tágabb értelemben olyan vállalati tevékenység, amely elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, valamint azok árait, bemutatja azt a fogyasztóknak, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a fogyasztókat.
Fenntarthatósági szempontból a marketing káros, mivel legtöbb esetben korábban nem létező fogyasztói igényeket generál, valamint a fogyasztói társadalom és az anyagias értékrend egyik fő mozgatója. Számos eszköze manipulatív, csúsztatásokra és nehezen tudatosuló befolyásolásra épít, kihasználva az emberi pszichéről szerzett ismereteket.
A marketing kifinomult technikáival segít eladni mindent, amire nincs is szükségünk, illetve ami nem egészséges, vagy nem hasznos számunkra.

témakör: tudatos vásárlás

Más cikkek hasonló témában: